انواع گلخانه ها
فروشگاه تجهیزات ساختمانی
انواع گلخانه ها
سه شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 15:56 | بازدید : 96 | نویسنده : aa | ( نظرات )

تعریف گلخانه



لوله گلخانه بخش محدودی از فضای است که در آن می توان کلیه عوامل محیطی را برای کشت متراکم و تولید محصولات زراعی خارج از فصل یا خارج از محیط طبیعی گیاه کنترل و ساخت.
انواع گلخانه ها
گلخانه ها از نظر نوع تولید و نوع سازه به شرح زیر انواع مختلفی از سازه ها را دارند.
طبقه بندی بر اساس نوع تولید:
گلخانه های سبزیجات و تابستانی شامل محصولاتی مانند خیار ، گوجه فرنگی ، توت فرنگی ، فلفل ، بادمجان ، طالبی ، سبزیجات دارای برگ (ریحان ، ژله رویال و غیره) است.
گلخانه ها برای تولید گل و گیاهان زینتی برای تولید انواع مختلف شاخه های بریده شده (گل سرخ-گربرا-گلیویول-داوودی) و گلهای آپارتمانی.
سالن های گلخانه ای برای تولید قارچ های دکمه ای و قارچ صدف
از نظر نوع سازه گلخانه ها به دو نوع چوبی یا سنتی و مدرن یا فلزی تقسیم می شوند.
گلخانه های چوبی
اسکلت اصلی این گلخانه ها از چوب با پوشش پلاستیکی است. ارتفاع این سازه ها 2 تا 3 متر و سیستم گرمایش و تهویه مناسب نیست و به دلیل کم بودن ارتفاع ، برای کشت محصولات زراعی مانند خیار و گوجه فرنگی مناسب نیست. مزیت این گلخانه ها قیمت پایین هر واحد است ، اما به دلیل نامناسب بودن محیط داخلی برای رشد گیاهان ، میزان تولید در واحد سطح معمولاً بسیار پایین تر از گلخانه های مدرن است. به همین دلایل ، این نوع گلخانه ها توسعه نیافته اند و گلخانه های چوبی که قبلاً ساخته شده اند ، به تدریج تبدیل به گلخانه های مدرن می شوند.
گلخانه های فلزی یا مدرن
اسکلت این گلخانه ها از جنس فلز است که معمولاً از پلاستیک های مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش پوشیده شده و از سیستم گرمایش و تهویه مناسب برخوردار است. ارتفاع این نوع گلخانه بیش از 4/4 متر است و به دلیل شرایط مناسب برای رشد گیاه در این نوع سازه ، عملکرد در واحد سطح نسبت به گلخانه های چوبی افزایش می یابد.
گلخانه های قارچ خوراکی
کارگاه های تولید قارچ خوراکی با بلوک ، آجر و سیمان به شکل یک ساختمان معمولی ساخته می شوند و دارای امکانات گرمایش ، سرمایش و رطوبت رسانی هستند.
برخی کارگاه های تولید قارچ به عنوان گلخانه ساخته می شوند ، اما به دلیل رشد قارچ نیاز به نور کمی دارد. پوشش های گلخانه ای از پلاستیک های رنگی انتخاب شده اند که به آن کمی نور احتیاج دارند.
قارچ خوراکی رشد یافته در ایران شامل قارچ دکمه ای و قارچ صدف است. علاوه بر سالن های پرورش ، تولید قارچ دکمه ای نیاز به یک کارگاه کمپوست سازی دارد که کمپوست تولید می کند و محیط را آلوده می کند. بنابراین ، این کارگاه ها باید در خارج از مناطق مسکونی و با مجوز آژانس حفاظت از محیط زیست ساخته شوند.
محل پرورش قارچ صدف ، غلات کاه و غلات است و از آنجا که نیازی به کمپوست ندارند ، محیط زیست را آلوده نمی کنند و می توانند در مناطق مسکونی پرورش یافته و نیاز به مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست نداشته باشند.
حداقل سطح اقتصادی گلخانه 2500 متر مربع است که برای احداث گلخانه به 3000 متر مربع زمین مناسب نیاز دارد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه تجهیزات ساختمانی و آدرس sakhtemanii.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 103
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 35
:: بازدید ماه : 34
:: بازدید سال : 331
:: بازدید کلی : 806